вторник, 14 марта 2017 г.

Звідки ім'я твоє, калино?

Комбіноване заняття з музики та художньої літератури з пріоритетом творчих завдань для старших дошкільників
ПРОГРАМОВИЙ ЗМІСТ
Вчити усвідомлено сприймати твір Г.Демченко «Калинка», вести бесіду-діалог за його змістом, відчувати захоплення від гарного вчинку дівчинки.
Закріпити уявлення дітей про жанрові особливості оповідання.
Розвивати вміння визначати образні вислови.
Удосконалювати навички плавного виконання рухів з листочками, відмічаючи акценти в музиці; відчувати поетичний настрій п’єси, виразну фразировку, динамічні та темпові зміни.
Виховувати художньо-естетичне сприймання музики і художнього твору.


ХІД  ЗАНЯТТЯ
Діти заходять до зали з кленовим листям в руках.
Музичне вітання.
Музкерівник. - Що у вас в руках?
- З якого дерева ці листочки?
- Хто їх так розфарбував? (Відповіді дітей).
Музкерівник пропонує виконати вправу «Я – листочок» (польська народна мелодія) - уявити себе листочком і під музику відтворити рухи листочка (плавно летить, кружляє, танцює в повітрі, повільно падає на землю).
Діти слухають музичну п’єсу П.І.Чайковського «Осіння пісня»:
- Як звучить музика?
- Що уявляєте, коли її слухаєте?
- Який настрій виникає при цьому?
Вихователь. - А чи вміє осінь радувати нас? (Так).
- Чим саме? (Щедрим врожаєм, різнобарвним листям).
- То якими барвами осінь милує наш зір? (Відповіді дітей: жовтою, бо це колір листя, квітів, сонця; зеленою, бо це колір трави, яблук, огірків; червоною, бо це колір стиглих яблук, помідор,  айстр, калини.)
Ви сказали, що в калини червоні ягоди.
- Де ростуть ці ягідки? (На кущеві).
- Як він називається? (Калиною).
- Чому цей кущ так назвали?.. Хочете дізнатись?.. То сідайте зручно і слухайте.
Слухання оповідання Г.Демченко «Калинка» (читання твору з поясненням незрозумілих слів).
Запитання за змістом:
- Яка дівчинка жила в одному селі? (Ласкава, привітна).
- Як її звали? (Калинкою).
- Що вона дуже любила? (Квіти).
- Куди навесні пішла Калинка? (В ліс).
- Чи легким був шлях до лісу? Чому? (Відповіді дітей).
- Що вирішила зробити дівчинка? (Щось посадити).
- Як вона це зробила? (Викопала тоненьке стебельце й посадила його).
- Що виросло з тонкого стебельця? (Великий крислатий кущ).
- Чому? (Бо Калинка за ним доглядала – «поливала, а воду носила аж з криниці»).
Ішов одного разу шляхом подорожній.
- Хто це? (Ще раз уточнити значення слова).
- Що він побачив? Що зробив? (Подякував роботящим рукам і доброму серцю того, хто виростив кущ).
- Що сталось із кущем? (Весь вкрився білим-білим цвітом, потім обсипався і з’явились ягоди червоні, як намисто).
- Що заховане в кожній ягідці? (Зернятко, схоже на серце).
Прийшла Калинка і здивувалась, звідки такі зернятка.
- Що відповів їй кущ? («Це згадка про твоє добре серце»).
- Що він попросив у дівчинки? (Щоб подарувала своє ім’я).
- І як називають цей кущ? (Калиною).
- Чи можна рвати ягоди калини? А ламати гілки? (Відповіді дітей).
- Що найбільше сподобалось в цій розповіді?
- Чи могло бути таке насправді?
- Чим ця розповідь схожа з казкою? (Кущ тут розмовляє).
З дітьми проводиться гра «Василю, вгадай, яка робота у нас» В.Верховинця.
Лічилкою вибирається Василь.
Робота, яку виконують діти перед Василем:
садять кущ;
поливають його;
нюхають квіти;
зривають кетяги калини.
Вправа «Добери образне порівняння».
На фланелескопі  зображення тонкого стебла куща калини, великий кущ, цвіт калини, грона калини на кущеві.
Вихователь:
Стебло тоненьке, як…(діти – ниточка, волосинка…).
Кущ стояв великий, як…(крислатий капелюх, надута кулька…).
Цвіт калини, як…(білий сніг, вата…).
Ягоди калини, як…(червоне намисто…).
А з ким можна порівняти дівчинку Калинку? (з роботящою бджілкою…).
Я вам бажаю теж бути такими ж працьовитими, добрими, лагідними, чуйними як дівчинка Калинка.
Флешмоб «Ой є в лісі калина».


Комментариев нет:

Отправить комментарий