вторник, 14 марта 2017 г.

Подорож у дивовижний світ танцю

Заняття з хореографії, старший дошкільний вік

Програмовий зміст.
Ø Розвивати музично-ритмічну координацію, вміння дітей виразно рухатися відповідно до характеру музики.
Ø Виховувати танцювальну культуру рухів: струнка осанка, плавні рухи рук, легкі стрибки, культура ходи та бігу.
Ø Підтримувати у дітей бажання пізнавати світ танцювального мистецтва.
Ø Сприяти виявленню у дітей виконавського артистизму, рецептивному сприйманню музики.
Ø Учити дітей емоційно й виразно виконувати танцювальні рухи.
Ø Розширювати знання про танець як вид мистецтва, про класифікацію танців за кількістю виконавців.
Ø Формувати стійкий інтерес до мистецтва завдяки інтеграції музики та хореографії.
Ø Вправляти у хореографічній майстерності, ритмізації слів «взяти-дати».


 Хід заняття

Музичний керівник. Добрий день, діти! (Вітається, виконуючи демі-пліє та схиляючи голову, ніби вклоняючись. Діти відповідають так само). Сьогодні ми поринемо у дивовижний світ танцю. А щоб нам мати гарний настрій, давайте заспіваємо нашу веселу пісеньку «Сьогодні гарний настрій» (№315ст. 18).
   Діти, без чого не буває танцю? (Відповіді дітей - без музики). Справді, танець - це поєднання рухів і музики. Музика буває різною - швидкою чи повільною, веселою чи сумною. Так само і рухи, які передають її звучання. Танцюрист має уважно слухати музику і старанно узгоджувати з нею свої рухи. Спробуймо!

Дидактична гра «У темпі музики»
Діти слухають різний темп мелодії та плескають з відповідною швидкістю (дуже повільно, повільно, швидко, дуже швидко). Потім педагог пропонує виконати танцювальні рухи в темпі музики.

Музичний керівник. Музику може виконувати одна людина, а може цілий оркестр. Так само і танець. У мене є для вас сюрприз (діти підходять до столика, де розкладено картинки малюнками вниз, перевертають їх, розглядають. На них зображені сольний, парний та масовий танці. Разом з музичним керівником обговорюють кожен малюнок, знаходять відмінності).

Показ відео (танцює соліст, пара, ансамбль).





Музичний керівник. Танцювальне мистецтво має свою мову - мову рухів. Поєднуючи різні рухи, ми мовби промовляємо слова (добрий день - демі-пліє), можемо навіть скласти оповідку. Для цього, звісно, треба багато тренуватися - виконувати різні вправи для рук та ніг. Уперше такі вправи придумали у Франції. Вважають, що саме в цій країні народився класичний танець - основа всіх танців. Саме тому танцівники всього світу називають рухи французькою мовою, як-от демі-пліє, яке ми виконували на початку заняття.
То як, маєте бажання навчитись гарно танцювати? (Відповіді дітей.) Тоді до роботи.

Діти стають на свої місця.

I. Вправи на середині зали

1. Вправи для голови та плечей
Музичний супровід до вправи - фрагмент п’єси у розмірі 2/4 на вибір музичного керівника. Вихідне положення - ноги в шостій позиції, руки на поясі.           Діти послідовно виконують такі рухи:
·        1-й такт - повертають голови праворуч-прямо;
·        2-й такт - повертають голови ліворуч-прямо;
·        3-й такт - нахиляють голови праворуч, повертають у вихідне положення;
·        4-й такт - нахиляють голови ліворуч, повертають у вихідне положення;
·        5-8-й такти - повторюють рухи 1-4-го тактів;
·        9-й такт - піднімають праве плече, потім опускають;
·        10-й такт - піднімають ліве плече, потім опускають;
·        11-12-й такти - піднімають обидва плеча, потім опускають.

2. Вправа для рук
Музичний супровід до вправи - фрагмент п’єси у розмірі 2/4 на вибір музичного керівника. Вихідне положення - ноги в першій позиції, руки внизу. На вступ діти розводять руки в сторони. Послідовно виконують такі рухи:
·        1-2-й такти - виконують колові рухи кистями рук вперед;
·        3-4-й такти - виконують колові рухи кистями рук назад;
·        5-8-й такти - стискають пальці в кулачки, потім їх розкривають («киця показує кігті»).

II. Елементи класичного та народного танцю
(виконуються на середині зали)

1. Комбінація dеmі рlіе  (килимки)
Музичний супровід до вправи - п’єса у розмірі 3/4 на вибір музичного керівника. Вихідне положення — ноги в першій позиції, руки на поясі. Діти послідовно виконують такі рухи:
·        1-8-й такти - виконують dеті рlіе;  
·        9-32-й такти - повторюють рухи 1-8-го тактів у другій та третій позиціях.

2. Виконання battement tendu  в шостій позиції
Музичний супровід до вправи - п’єса у російському народному характері, розмір 2/4. Вихідне положення - ноги в шостій позиції. Діти послідовно виконують такі рухи:
·        1-4-й такти - правою ногою виконують battement tendu, потім повертають ногу у вихідне положення;
·        5-8-й такти - повторюють рух 1-4-го тактів лівою ногою;
·        9-16-й такти - правою та дівою ногою виконують battement tendu жэтэ.

3. Російська комбінація
Музичний супровід до вправи - п’єса у розмірі 2/4. Вихідне положення - ноги в шостій позиції, руки на поясі. Діти послідовно виконують такі рухи:
·        1-2-й такти - тричі плескають в долоні перед собою;
·        3-4-й такти - виконують потрійний притуп з правої ноги, руки тримають на поясі;
·        5-8-й такти - повторюють рухи 1-4-го тактів.
4. Виконання «колупалочки»
Музичний супровід і вихідне положення вправи залишаються, як у попередній вправі. Діти послідовно виконують такі рухи:
·        1-й такт - на «раз» виставляють праву ногу на носок. На «два» діти виставляють праву ногу на каблук;
·        2-й такт - виконують потрійний притуп у шостій позиції;
·        3-4-й такти - повторюють рухи 1-2-го тактів з лівої ноги.

5. Стрибки
Музичний супровід до вправи - фрагмент п'єси у розмірі 2/4 на вибір музичного керівника. Вихідне положення - ноги у шостій позиції, руки на поясі. На затакт діти «пом’якшують» коліна - ледь присідають. Діти послідовно виконують такі рухи:
·        1-4-й такти - підстрибують вісім разів по шостій позиції, під час стрибка тягнуть носочки донизу;
·        5-8-й такти - стрибають вісім разів з шостої позиції у другу не виворітну, потім знову в шосту.
III. Вправи у колі

1. Ходьба по колу з носка.
2. Ходьба по колу на півпальцях.
3. Біг з закиданням ніг назад.

IY. Постановочна та репетиційна робота

1. Закріплення танцювальних рухів першої фігури «Танцю квітів» та розучування рухів другої фігури.
2. Хор рук. Колискова «Сонко-дрімко» (діти одягають на руки паперові рукавички, оздоблені зірочками).


1. Гра зі стаканчиками (взяти-дати).
2. Діти стають на свої місця на середині зали.

3. Виконання уклону. Оплески.







Комментариев нет:

Отправить комментарий